nl-beneluxscientific-sfeerbeeld-werkvloer-2

Benelux Scientific, uw vertrouwde partner voor dienst na verkoop

Benelux Scientific garandeert zijn klanten een kwalitatieve dienst na verkoop met een professioneel team van service-technici die zijn opgeleid om diensten op maat van de klant aan te bieden. Onze technici volgen intern technische opleidingen over kalibratie en service na verkoop en werken volgens de richtlijnen van  ISO 9001:2015. Deze worden aangevuld met periodieke trainingen bij de leveranciers.

Onze service afdeling ondersteunt al meer dan 20 jaar de dienst na verkoop van bekende merken van wetenschappelijke laboratoriumuitrusting. Naast merken zoals Bruker, Netzsch, Thermo Fisher Scientific, Fritsch, Gerhardt, Brabender en Tinius Olsen bieden we ook een compleet pakket van diensten voor de producten van alle leveranciers uit ons gamma. Wij beschikken over een voorraad producten en reserveonderdelen om indien nodig snel te kunnen reageren bij interventies en herstellingen ter plaatse.

Bekijk hier ons service team

We reizen door België en Luxemburg en ondersteunen ook de service afdelingen van onze collega’s in Nederland en Frankrijk. Via onze afdeling dienst na verkoop bent u verzekert van een constante follow-up en de juiste en tijdige ondersteuning voor uw toestellen in het lab. 

Onze dienst na verkoop is ISO 9001:2015 gecertificeerd en reageert op verzoeken en biedt een waaier van diensten aan, op maat van de klant:

  • Herstellingen en interventies on-site en in ons service center in Nazareth nabij Gent 
  • Periodiek nazicht en onderhoud van apparatuur
  • Verstrekking van de noodzakelijke kwaliteitsinformatie en certificaten
  • Opleiding, installatie en her-indienststelling van apparatuur

Wil u meer informatie over onze service of wilt u een serviceverzoek doen? Contacteer ons of maak gebruik van de volgende formulieren:

Onze service aanpak

Bij Benelux Scientific is de dienst na verkoop van essentieel belang omdat deze een follow-up met onze klanten garandeert. Wij trachten een hechte band met de klant te scheppen, zodat deze ons zijn vertrouwen schenkt en volledig tevreden is met zijn aankoop. Concreet betekent dit:

LUISTEREN NAAR DE KLANT

Elke klant heeft een andere behoefte, afhankelijk van het aangekochte product. Onze dienst na verkoop behandelt elk probleem afzonderlijk en blijft aandachtig voor de opmerkingen van de klant. Over het algemeen nemen onze klanten contact op met de dienst na verkoop om een probleem met een product te melden of om informatie te vragen over het gebruik ervan. Wanneer wij een telefoontje of een e-mail ontvangen, streeft onze dienst na verkoop ernaar precies vast te stellen wat het probleem van de klant is en een oplossing voor het probleem aan te bieden.

KWALITEITSINFORMATIE VERSTREKKEN

Telefoontjes en e-mails van klanten beantwoorden is goed, maar niet genoeg. Onze dienst na verkoop doet zijn uiterste best om de klanten de juiste informatie te verstrekken en hen te helpen bij hun aanpak. De klant verwacht immers een nauwkeurig antwoord en een kwaliteitsadvies. Onze onderhoudstechnici hebben van onze leveranciers een specifieke en technische opleiding gekregen over de verkochte producten.

RESPECTEER DE PERSOON MET WIE JE TE MAKEN HEBT 

Onze dienst na verkoop beantwoordt de vragen van de klanten op verschillende manieren: per telefoon, e-mail of bezoek ter plaatse. In elk van deze gevallen zal ons team zijn gesprekspartner respecteren. Als het om vakjargon gaat, passen wij de informatie aan de gesprekspartner aan en bieden wij oplossingen die op zijn probleem zijn toegesneden.

REACTIEF ZIJN

Een klant die moeilijkheden ondervindt met een product neemt rechtstreeks contact op met onze dienst na verkoop voor informatie en geruststelling. Hij wil een snel antwoord van goede kwaliteit zonder tussenkomst van verschillende tussenpersonen. Onze opdracht bestaat erin de klant zo snel mogelijk de nodige informatie te verstrekken, zodat die zo snel mogelijk weer aan het werk kan.

HET AANBIEDEN VAN EEN VOLLEDIG GAMMA VAN DIENSTVERLENENDE OPLOSSINGEN

Ons team staat dagelijks ter beschikking om ervoor te zorgen dat uw apparatuur optimaal functioneert. Gedurende de levenscyclus van uw apparatuur zijn wij beschikbaar voor technische ondersteuning, onderhoud, kalibratie en certificering, software-updates en service ter plaatse.

Ken