Volledig servicerapport dankzij Jens en Johan

Het serviceteam van Benelux Scientific telt sinds kort 2 nieuwe leden: Jens en Johan. Hierdoor is het team gegroeid van 4 naar 6 personen. In dit artikel laten we je kennismaken met onze 2 recente “aanwinsten” en belichten we graag het takenpakket waarvoor dit team verantwoordelijk is.

Benieuwd naar ons serviceteam?

‘Nieuwe onderdelen’ binnen het serviceteam

Zoals bij een Formule 1 racewagen de snelheid, wegligging, veiligheid en wendbaarheid continu worden ontwikkeld en opgewaardeerd, worden ook onze teams steeds verder “getuned” om ze nòg kwalitatiever, sterker en flexibeler te maken. Onze racewagen is uiteraard het serviceteam, en de ‘ nieuwe onderdelen’ zijn twee getalenteerde heren die van aanpakken weten!

Jens

“Mijn job binnen het serviceteam is heel afwisselende en uitdagend. Ik leer nog elke dag nieuwe dingen: niet alleen over de toestellen maar ook over de klanten en hun wensen.” Jens ziet werken binnen het serviceteam als een avontuurlijke reis.

“Ik werk intussen 3 maanden bij Benelux Scientific. Ik heb jarenlange ervaring in de chemische sector en vandaag ben ik grotendeels verantwoordelijk voor het onderhoud van de trekbanken.”

“Je weet nooit wat de dag brengt. Iedere dag is anders! Ik hou van sociale contacten met klanten én collega’s. Vroeger werkte ik in een labo waar ik vooral routinewerk deed. Nu breng ik de oplossing in het labo!”

Natuurlijk is er nog een leven buiten Benelux Scientific. Zo luistert Jens vaak naar podcasts over sport als hij met de wagen onderweg is. Als hij niet met zijn team in de weer is, vind je hem in zijn pas gekocht huis dat hij aan het opfrissen is.

“Ik ben erg sociaal. Zo spreek ik na het werk nog vaak af met collega’s en vrienden. Ik sta sportief én positief in het leven. Anderen helpen staat voor mij centraal.”

Zo, van een verrijking binnen Benelux Scientific gesproken!

Johan

Johan werkt al sinds april 2021 in de moederholding Aptco Group en sinds februari vervoegt hij specifiek het Benelux Scientific serviceteam.

Hij verleent voornamelijk service op de Thermo Scientific Phenom elektronen microscopen en de oil analyzers.

“Het is uitdagend om de problemen uit te zoeken en op te lossen. Dat triggert me enorm! Ik heb net een opleiding gekregen en ik vind het spannend om dit nu al om te zetten in de praktijk. In mijn vorige job was ik helemaal uitgeblust. Ik zocht naar meer waardering voor hetgeen ik doe en dat heb ik binnen Benelux Scientific gevonden.”

Johan houdt, net zoals Jens, van de variatie in zijn werk. Geen enkele dag is dezelfde. Hij vindt het leuk om kennis op te doen én te delen.

 

“Ik koos voor de job omwille van de flexibiliteit. Dit is handig in de co-ouderschapsregeling die ik heb voor de kinderen. Zo benut ik optimaal mijn tijd met hen. Naast het werk en de kinderen probeer ik ook wat sportiever te zijn, maar da’s niet altijd even makkelijk,” lacht Johan. 

 

“Wist je dat ik ook thuis vaak herstellingen uitvoer? Bovendien help ik buren en vrienden waar ik kan.”

We hebben duidelijk een bezige bij in huis gehaald bij Benelux Scientific.

Service engineer: what’s in a name?

Jens en Johan zijn de twee nieuwe service engineers bij Benelux Scientific. Maar wat houdt deze gevarieerde, uitdagende job precies in?

Jens: “We zijn vaak op de baan: letterlijk op weg om problemen van klanten op te lossen. We zijn dus graag gezien”, lacht hij. “We repareren, installeren, assisteren en adviseren waar nodig. Uiteraard doen we ook het onderhoud van al de toestellen. We zorgen voor de nodige materialen en nabestellingen zodat iedereen snel en vakkundig wordt geholpen. Na elke interventie maken we een servicerapport op.”

Johan: “Vergeet zeker het klantencontact niet! We staan klanten eender waar en wanneer te woord: zowel persoonlijk, telefonisch als via mail. Technische dienstverlening én duurzaam klantencontact: da’s echt een droomcombinatie!”

Jens: “Inderdaad! We zijn bovendien een hecht en écht team. We kunnen elk moment van de dag op elkaar rekenen. Er heerst een heuse teamspirit en we wisselen continu ervaringen met elkaar uit. Zo leren we van elkaar en zijn we telkens een betere versie van onszelf dan de dag voordien.”

Planning, teamwork en persoonlijke groei

Johan vult aan: “Je leert zelfstandig werken en denken in deze job. Zo maak je zelf je planning voor de komende 3 weken. Toch kan deze plots veranderen bij een dringende interventie. Dit maakt ons werk afwisselend en uitdagend.”

“Herstellingen kunnen erg acuut zijn omdat men in the field anders niet verder kan werken,” valt Jens bij. “Elk uur dat een toestel stil ligt, kost dat een firma handenvol geld. Er is dan dus geen tijd te verliezen. Een flexibele opstelling is hier een must.”

Soms trekken twee service engineers samen op pad, bij een zware klus bijvoorbeeld. Alle team members zijn optimaal ingespeeld op elkaar. Hierdoor wordt snel en efficiënt gewerkt en vertrekken ze steeds bij tevreden klanten.

“Klopt! En daar doen we het voor,” klinkt het ten slotte in koor.

Over Benelux Scientific

Johan is enthousiast. “De weg naar de job was erg toegankelijk. Er heerst een gemoedelijke sfeer binnen het bedrijf en dat merkte je al bij de sollicitatie. Er wordt open en constructief met elkaar gecommuniceerd. Hieraan hecht ik erg veel belang.  De eerste werkdag start met een rondleiding en je voelt je meteen thuis in het team.”

Jens vult aan. “Omdat Benelux Scientific onderdeel is van de Aptco Group, is het soms nog wat zoeken naar wie wie is. De teambuildings, etentjes en andere bijeenkomsten die regelmatig worden georganiseerd, helpen om elkaar beter leren kennen.”

Wil je ook deel uitmaken van de Benelux Scientific-familie?

Slotopmerkingen / handtekening:

“You can’t milk a cow with your hands in your pants”.

“Dat vinden we een zéér waardevolle spreuk! Dingen lossen zichzelf niet op. Je moet de handen uit de mouwen steken om resultaten en oplossingen te bekomen. Dat hebben we hier alvast goed begrepen! Er hangt zelfs een banner met deze slogan in ons service lokaal,” aldus Johan en Jens.

juni 30, 2022